Vai vecākam jābūt kopā ar bērnu nodarbībā pie audiologopēda?
Kad vecāki pieņem lēmumu vērsties pie audiologopēda vai kāda cita funkcionālā speciālista, reizēm gaidas par to, kas īsti notiks, ko sagaidīt, var būt mulsinošas.
Audiologopēds ir funkcionālais speciālists, kurš veic komunikācijas spēju, runas/valodas, fonācijas un rīšanas traucējumu novērtēšanu, diagnostiku, korekciju un rehabilitāciju.
Audiologopēdi ar pacientiem strādā individuāli, pielāgojot metodes katra bērna problēmām un vajadzībām. Galvenais audiologopēdijas mērķis ir veicināt runas un valodas attīstību un nostiprināšanos, pilnveidojot bērna komunikācijas prasmes. Audiologopēdi savā darbā izmanto dažādus paņēmienus, tostarp rotaļas, artikulācijas vingrinājumus un citas metodes, kas pielāgotas katra bērna spējām.
Audiologopēdi arī sniedz rekomendācijas "mājasdarbiem", kas jāveic regulāri, lai jauniegūtās prasmes nostiprinātos.
Līdzi jāņem iepriekš veiktie medicīniskie izmeklējumi un speciālistu atzinumi.
Ārsts konsultācijas laikā savāc anamnēzi, apskata pacientu un sniedz rekomendācijas. Pēc vizītes precīzi jāievēro speciālista norādījumi par turpmākajiem speciālistu apmeklējumiem un rehabilitāciju.
Kad vecāki pieņem lēmumu vērsties pie audiologopēda vai kāda cita funkcionālā speciālista, reizēm gaidas par to, kas īsti notiks, ko sagaidīt, var būt mulsinošas.
PECS (Picture Exchange Communication) ir unikāla alternatīvās komunikācijas sistēma, kas radīta 1980. gados. Tā palīdz tūkstošiem cilvēku, kuriem ir saziņas problēmas.
Padomi vecākiem, kuru bērniem novērojamas valodas attīstības problēmas.
Seminārs visiem, kam ir saskarsme ar bērniem, kuriem konstatēti neirālās attīstības traucējumi un vajadzīga agrīnā intervence. Seminārs norisinājās 2024. gada 24. martā.
Ja zemmēles saitīte ir īsa, ir nepieciešama ķirurģiska iejaukšanās.
Svarīgākais un būtiskākais nosacījums, lietojot knupīti, ir, lai tas mutē neatrastos visu dienu.
Normāla elpošana ir mierīga, klusa un tikai caur degunu!
Rotaļas un ar vienaudžiem un vecākiem spēlējoties kopā pavadītais laiks ir obligāts bērna attīstības priekšnosacījums!
Efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē.
Uzvedība ir bērna darbība vai reakcija uz ārējiem vai iekšējiem stimuliem.