Agrīna bērna attīstība un intervence dažādu speciālistu kontekstā
Efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē.
Efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē.
Agrīnā intervence - efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē (parasti vecumā no 0 līdz 4 gadiem).
Agrīnās intervences mērķis - nodrošināt pēc iespējas savlaicīgāku attīstības traucējumu atpazīšanu, diagnostiku un intervenci.
Agrīnās intervences komanda – bērnu psihiatrs, klīniskais psihologs, ergoterapeits, audiologopēds, fizioterapeits, lietišķās uzvedības analītiķis jeb ABA terapeits. Mūzikas terapeits un citi speciālisti tiek pieaicināti pēc nepieciešamības.
Efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē.
Spēle ļauj bērniem izpētīt pasauli, praktizējot dažādas lomas, gan kopā ar citiem bērniem, gan ar pieaugušajiem.
Uzvedība ir bērna darbība vai reakcija uz ārējiem vai iekšējiem stimuliem.
Lielās motorās prasmes ir kustības, kuru realizēšanai tiek izmantots viss ķermenis, iesaistot lielās muskuļu grupas, kas nodrošina koordināciju, spēku un reakcijas laiku.
Komunikāciju veidi, pirmsrunas prasmes, runas attīstība, augmentatīvā un alternatīvā komunikācija.
Personas ar autismu uzvedas “izaicinoši” biežāk nekā pārējie bērni, bet tas notiek tāpēc, ka viņi redz pasauli citādāk.